חברת כביש חוצה ישראל רשות ממונה למיזמים מנהרות הכרמל כביש 6 הנתיב המהיר
 
 
 
חפש
 
 
 
 
 
 
 
 
מפת מחלפים
מן התקשורת
סרטון חוצה ישראל
הצטרפו לדיוור הישיר
 
 
 
 

במסגרת תכנית נתיבי ישראל, קבעה ממשלת ישראל כי, באופן עקרוני, מטלות תכנון וביצוע מרכזיות של פיתוח רשת המסילות של חברת רכבת ישראל, יושתו על חברת נתיבי ישראל (מע"צ, לשעבר) וחברת כביש חוצה ישראל.

החברה הונחתה לקדם תהליך תכנון, ברמות שונות, למסדרון מסילתי, אותו ניתן לכנות "מסילת חוצה ישראל".

המטרה המרכזית של מסדרון זה היא להוות שלד מקביל למסילות החוף, לצורכי תפעול, גמישות הרשת, מעבר מרכזי של מטענים וגם להוות מענה חלופי לחירום, במצב בו עלולה מסילת החוף להיפגע.

הרכיב המוביל במסדרון זה הוא המסילה המזרחית - הפרושה לאורך 64 ק"מ - מלוד לראש העין ועד לחיבור למסילת החוף, באזור חדרה מזרח-פרדס חנה.

המרכיבים המשלימים הם חיבור המשכי למסילה המזרחית, מאזור חדרה-מזרח דרך מרחב עירון-מנשה ועד חיבור למסילת העמק, בין כפר ברוך לכפר יהושע.

בדרום - קידום תכנון המסילה המקבילה לקטע 21 (עוקף באר שבע ממזרח) ועד חיבור למסילת דימונה, רמת חובב וצומת הנגב.

כאמור, החברה מצויה בהליכי תכנון מגוונים ומורכבים לצורך קידום התכנון המפורט, וזאת על מנת לאפשר קבלת החלטות ליישום בשנים הבאות.

  

 

 
 
 
 
 
 
 
2014 © כל הזכויות שמורות לחברת כביש חוצה ישראל בע"מ
 
CYBERSERVE