חברת כביש חוצה ישראל רשות ממונה למיזמים מנהרות הכרמל כביש 6 הנתיב המהיר
 
 
 
חפש
 
 
 
 
 
 
 
 
מפת מחלפים
 
 
 
 

מקטע חדש לנוסעים בכביש 6 צפונה - מחלף יקנעם עד מחלף תל קשיש

ביום 14.11.18 נפתח לתנועה מקטע חדש של כביש 6 ממחלף יקנעם ועד מחלף תל קשיש, אשר מיום פתיחתו ישמש כביש אגרה. אורך המקטע כ - 5 ק"מ והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם (1.7 ק"מ), בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, ומעבר במחלף התלת מפלסי של תל קשיש על גשר הויאדוקט באורך של כ - 700 מ'.

למפת המקטע

האם נדרש מנוי לנסיעה?

המקטע החדש שנפתח מנוהל ע"י חברת חברת 6 חוצה צפון בע"מ ומיום הפתיחה לתנועה הנסיעה בו תחויב בתשלום אגרה לזכיין זה. מנוי כביש 6 במקטע המרכזי (שורק עין תות) לקוחות הזכיין "דרך ארץ" , לא ייחשבו כמנויים של חברת 6 חוצה צפון בע"מ, אלא אם יירשמו במיוחד ובאופן נפרד כמנויים לזיכיון זה

מובהר כי אין חובת רישום מוקדם וניתן לעשות שימוש בקטעי הכביש החדשים של 6 צפון כנוסע מזדמן ולקבל את החשבון לתשלום לכתובת בעל הרכב, הרשומה במשרד הרישוי.

עם זאת, הרישום כמנוי הוא ללא עלות והמנויים פטורים מתשלום דמי גביה (תוספת תשלום למי שאינו מנוי בשל הצורך באיתור בעל הרכב). הרישום כמנוי מאפשר משלוח החשבונית לכתובת על פי בחירתכם ומסייע בביצוע תשלום במועד.

לקבלת פרטים ורישום אצל הזכיין לחץ

מה מתוכנן בהמשך?

המקטע החדש מהווה חלק מפרויקט רחב להארכת כביש 6 צפונה, הכולל: סלילת 21 ק"מ כביש מהיר, כריית 3 מנהרות כפולות: יקנעם, רכסים ואיבטין, באורך כולל של 9.4 ק"מ ובניית שני מגה מחלפים. השלמת הפרויקט כולו תאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ 188 ק"מ מבאר שבע ועד לצומת סומך - ללא רמזורים!

אנו ממשיכים בבניה מואצת של המשך התוואי ומקוים לפתוח את המקטע הבא אשר יגיע עד מחלף סומך, בחודש דצמבר 2018.

לאורך כל תקופת בניית המקטעים החדשים, נשמרים נתיבי התנועה הקיימים הפעילים, על מנת לאפשר זרימה שוטפת ומינימום של הפרעות לתנועה העוברת במסדרון יקנעם בואך נמל חיפה ומחלף סומך לצפון.

שמירה על ערכי הסביבה

לצד האתגרים התחבורתיים וההנדסיים, אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר בפרויקט הוא השמירה על ערכי הטבע הפזורים לאורך הפרויקט ובכלל זה שימור פשט ההצפה של נחל הקישון, שיקום פארק הקישון, שמורת האלונים, הגשר ההיסטורי של רכבת העמק, המחשופים לאורך כביש 70, רכס הכרמל ועוד. הפרויקט מבוצע בליווי צוות בקרה אשר אמון על נושא הגנת הסביבה והשמירה על ערכי הטבע. כל החומרים הנכרים בפרויקט עצמו נשמרים לצורך שימוש חוזר בפרויקט עצמו, כך שמתוך כמות של כ 5 מליון קוב הנדרשים לביצוע עבודות הפרויקט והשיקום, כ - 4 מליון קוב הינם שימוש חוזר בחומרים הנכרים בתהליך העבודה.

תמונה שווה 1000 מילים

בניית המקטע הראשון הוותה פרויקט מורכב ורווי אתגרים הנדסיים וסביבתיים אשר ארך כשנתיים לבצעו. הפרויקט כלל כאמור כריית 3 מנהרות מקבילות, בניית גשר הויאדוקט וגשר אוסם, בניית 8 מעברים תת קרקעיים, הטמעה מיטבית של מחלף תל - קשיש בנוף, הקמת מבנה בקרה ושליטה, העתקת תשתיות וטיפול בהטיית נחל יקנעם ובנחל המוחרקה.

ראיון מנכ"ל החברה בעיתון "גלובס" עם פתיחת הכביש


לצפיה בסרטון לחץ על התמונה מטה:

פתיחת מקטע ראשון

מקטע צפוני חדש

התמונות הבאות מלמדות על מורכבותו והיקפו של הפרויקט:

גלריה

 

 
 
 
 
 
 
 
2014 © כל הזכויות שמורות לחברת כביש חוצה ישראל בע"מ
 
CYBERSERVE